Ohlédnutí za uplynulým rokem 2021 v DO Morava ZUŠ Hulín

10.01.2022 12:00

Vážení čtenáři,

tak nám skončil rok 2021 a já jsem si řekl, že by bylo vhodné trošku bilancovat.

Jak jistě mnozí víte, jsem dirigentem Dechového orchestru Morava ZUŠ Hulín. S nácvikem skladeb i veškerou činností v orchestru mně pomáhá i můj syn Jaroslav.

Nevím, zdali se během uplynulého roku 2021 dá hovořit o práci v kolektivu, když nám téměř do konce května z epidemiologických důvodů nedovolili se scházet. O tomto všichni víme mnohé a nechci se zpět vracet. Rád bych pohovořil o práci s dětmi během prvního čtvrtletí školního roku 2021/2022.

Vše jsme nastartovali již o prázdninách, kdy se rozhodlo zdravé jádro orchestru navštívit nás (mě a Jardu) v Trávníku na naší zahradě. Sešlo se nás téměř dvacet a probírali jsme věci kolem orchestru. Naplánovali jsme soustředění i podzimní koncert, k duhu přišel kabanos z udírny, kofola a „náctiletí“ nepohrdli sklenkou vína z našeho sklípku.

Od září jsme začali šlapat naplno. Přivítali jsme nové členy orchestru Veroniku Šubertovou, Kamilu Zapletalovou a nejmladšího člena, osmiletého bubeníka Danečka Diatku.

Zkoušky celého orchestru byly proloženy nácviky po skupinách, kterým se vesměs věnoval Jarda. Pomalu se začal rýsovat program našeho koncertu.

Koncem října mně zavolal kamarád z Velkých Bílovic, zdali bychom 21. listopadu nepřijeli zahrát k nim na festival. I přes různá omezení a karantény jsme se tohoto vystoupení zhostili na výbornou.

Celý následující víkend jsme společně trávili na soustředění v Roštíně, kde jsme pracovali na přípravě našeho koncertu. Koncert plný skladeb a písniček lidového charakteru jsme doplnili i o skladby vánoční.

Zaplněný sál hulínského MKC tleskal nejenom nám, ale i přípravnému dechovému orchestru ZUŠ pod vedením pánů učitelů Petra Poláka a Jiřího Horvátha, který byl našim hostem. Součástí našeho programu bylo i loučení. Svou činnost ukončil trumpetista Petr Hradil a také Ing. Ivo Káňa, který nám dlouhá léta pomáhal jako zvukař. Oběma bych chtěl touto cestou poděkovat za jejich skvěle odváděnou práci během svého působení v orchestru. Poděkování patří i městu Hulín za podporu našeho orchestru a všem rodičům, kteří vytvářejí svým dětem ty nejlepší podmínky pro jejich hraní na hudební nástroje.

Závěrem nám dovolte popřát vám všem pevné zdraví a pohodový rok 2022.

 

Petr a Jaroslav Voříškovi

Petr a Jaroslav VoříškoviVážení čtenáři,

tak nám skončil rok 2021 a já jsem si řekl, že by bylo vhodné trošku bilancovat.

Jak jistě mnozí víte, jsem dirigentem Dechového orchestru Morava ZUŠ Hulín.

S nácvikem skladeb i veškerou činností v orchestru mně pomáhá i můj syn Jaroslav.

Nevím, zdali se během uplynulého roku 2021 dá hovořit o práci v kolektivu, když nám téměř do konce května z epidemiologických důvodů nedovolili se scházet.

O tomto všichni víme mnohé a nechci se zpět vracet. Rád bych pohovořil o práci s dětmi během prvního čtvrtletí školního roku 2021/2022.

Vše jsme nastartovali již o prázdninách, kdy se rozhodlo zdravé jádro orchestru navštívit nás (mě a Jardu) v Trávníku na naší zahradě. Sešlo se nás téměř dvacet a probírali jsme věci kolem orchestru. Naplánovali jsme soustředění i podzimní koncert, k duhu přišel kabanos z udírny, kofola a „náctiletí“ nepohrdli sklenkou vína z našeho sklípku.

Od září jsme začali šlapat naplno. Přivítali jsme nové členy orchestru Veroniku Šubertovou, Kamilu Zapletalovou a nejmladšího člena, osmiletého bubeníka Danečka Diatku.

Zkoušky celého orchestru byly proloženy nácviky po skupinách, kterým se vesměs věnoval Jarda. Pomalu se začal rýsovat program našeho koncertu.

Koncem října mně zavolal kamarád z Velkých Bílovic, zdali bychom 21. listopadu nepřijeli zahrát k nim na festival. I přes různá omezení a karantény jsme se tohoto vystoupení zhostili na výbornou.

Celý následující víkend jsme společně trávili na soustředění v Roštíně, kde jsme pracovali na přípravě našeho koncertu. Koncert plný skladeb a písniček lidového charakteru jsme doplnili i o skladby vánoční.

Zaplněný sál tleskal nejenom nám, ale i přípravnému dechovému orchestru ZUŠ pod vedením pánů učitelů Petra Poláka a Jiřího Horvátha, který byl našim hostem. Součástí našeho

programu bylo i loučení. Svou činnost ukončil trumpetista Petr Hradil a Ivo Káňa, který nám dlouhá léta pomáhal jako zvukař. Oběma bych chtěl touto cestou poděkovat za jejich

skvěle odváděnou práci během svého působení v orchestru. Poděkování patří i městu Hulín za podporu našeho orchestru a všem rodičům, kteří vytvářejí svým dětem ty nejlepší podmínky pro jejich hraní na hudební nástroje.

Závěrem nám dovolte popřát vám všem pevné zdraví a pohodový rok 2022.

Petr a Jaroslav VoříškoviVážení čtenáři,

tak nám skončil rok 2021 a já jsem si řekl, že by bylo vhodné trošku bilancovat.
Jak jistě mnozí víte, jsem dirigentem Dechového orchestru Morava ZUŠ Hulín.
S nácvikem skladeb i veškerou činností v orchestru mně pomáhá i můj syn Jaroslav.
Nevím, zdali se během uplynulého roku 2021 dá hovořit o práci v kolektivu, když nám téměř do konce května z epidemiologických důvodů nedovolili se scházet.
O tomto všichni víme mnohé a nechci se zpět vracet. Rád bych pohovořil o práci s dětmi během prvního čtvrtletí školního roku 2021/2022.
Vše jsme nastartovali již o prázdninách, kdy se rozhodlo zdravé jádro orchestru navštívit nás (mě a Jardu) v Trávníku na naší zahradě. Sešlo se nás téměř dvacet a probírali jsme věci kolem orchestru. Naplánovali jsme soustředění i podzimní koncert, k duhu přišel kabanos z udírny, kofola a „náctiletí“ nepohrdli sklenkou vína z našeho sklípku.
Od září jsme začali šlapat naplno. Přivítali jsme nové členy orchestru Veroniku Šubertovou, Kamilu Zapletalovou a nejmladšího člena, osmiletého bubeníka Danečka Diatku.
Zkoušky celého orchestru byly proloženy nácviky po skupinách, kterým se vesměs věnoval Jarda. Pomalu se začal rýsovat program našeho koncertu.
Koncem října mně zavolal kamarád z Velkých Bílovic, zdali bychom 21. listopadu nepřijeli zahrát k nim na festival. I přes různá omezení a karantény jsme se tohoto vystoupení zhostili na výbornou.
Celý následující víkend jsme společně trávili na soustředění v Roštíně, kde jsme pracovali na přípravě našeho koncertu. Koncert plný skladeb a písniček lidového charakteru jsme doplnili i o skladby vánoční.
Zaplněný sál tleskal nejenom nám, ale i přípravnému dechovému orchestru ZUŠ pod vedením pánů učitelů Petra Poláka a Jiřího Horvátha, který byl našim hostem. Součástí našeho
programu bylo i loučení. Svou činnost ukončil trumpetista Petr Hradil a Ivo Káňa, který nám dlouhá léta pomáhal jako zvukař. Oběma bych chtěl touto cestou poděkovat za jejich
skvěle odváděnou práci během svého působení v orchestru. Poděkování patří i městu Hulín za podporu našeho orchestru a všem rodičům, kteří vytvářejí svým dětem ty nejlepší podmínky pro jejich hraní na hudební nástroje.
Závěrem nám dovolte popřát vám všem pevné zdraví a pohodový rok 2022.
Petr a Jaroslav Voříškovi